Ljubezen je popolni zločin [*Kulturni dom Franca Benika*]
triler, drama
LJUBEZEN JE POPOLNI ZLOČIN
L'amour est un crime parfait / triler, drama / režija: Jean-Marie in Arnaud Larrieu / scenarij: Jean-Marie in Arnaud Larrieu po romanu Incidences Philippa Djiana / igrajo: Mathieu Amalric, Karin Viard, Maïwenn, Sara Forestier, Denis Podalydès, Marion Duval, Damien Dorsaz / 2013, Francija, Švica / distribucija: Demiurg / 111'
KRATEK OPIS
Odlični igralec Mathieu Amalric kot serijski zapeljivec na prizorišču skrivnostnega zločina, v mešanici hitchcockovske kriminalke, črne komedije in zgodbe o nori ljubezni.
Marc, profesor književnosti na univerzi v Lozani, slovi kot serijski zapeljivec. Živi na relaciji med predavalnico, polno voljnih študentk, in odmaknjeno gorsko kočo, ki si jo deli z dominantno, ekscentrično sestro. Njegovo življenje pa se zaplete, ko se nekaj dni po izginotju ene izmed študentk na univerzi pojavi privlačna dekletova mačeha Anna … S snegom pobeljene švicarske Alpe so prizorišče skrivnostnega zločina v tej nenavadni mešanici hitchcockovske kriminalke, črne komedije in zgodbe o nori ljubezni z izvrstnim Mathieujem Amalricom v glavni vlogi.
Festivali, nagrade
Toronto 2013. San Sebastián 2013. Zürich 2013. Tokio 2013. PÖFF, Talin 2013. Festival evropskega filma Les Arcs 2013. Rotterdam 2014. Glasgow 2014. CPH:PIX 2014. ColCoa, Los Angeles 2014. München 2014. LIFFe 2014.
Zanimivosti
Po romanih Philippa Djiana so bili doslej posneti štirje filmi, med njimi Betty Blue (37°2 le matin, 1986) Jean-Jacquesa Beineixa in Neodpustljivi (Impardonnables, 2011) Andréja Téchinéja.
Iz prve roke
»Že dolgo sva si želela posneti kriminalko, ki bi se dogajala v gorah, natančneje v Švici. Potem sva naletela na roman Philippa Djiana. /…/ Takoj ko sva ga prebrala, sva vedela, da hočeva po njem posneti film: osebe so bile že izoblikovane, imel je dobro zgodbo, elemente, kakršni so močna prisotnost narave /…/, univerzitetno okolje, lik nekoliko trčenega intelektualca … /…/ Najin pristop k žanru je morda malce neobičajen. Film je zmes meščanske, chabrolovske drame /…/, mračne komedije /…/ in skrivne ljubezenske zgodbe /…/. Rada ga definirava kot 'ljubezenski triler'. Ima značilnosti kriminalke, ki pa sva se je lotila skozi prizmo ljubezni.«
Jean-Marie in Arnaud Larrieu
Portret avtorjev
Brata Jean-Marie in Arnaud Larrieu sta se rodila sredi šestdesetih let v Lurdu ob vznožju Pirenejev, kamor sta se v svojih filmih kasneje večkrat vračala. Študirala sta filozofijo in film v Parizu ter skupaj posnela številne kratke in celovečerne filme ter dokumentarce. Leta 2005 sta se s celovečercem Slikati ali se ljubiti (Peindre ou faire l 'amour) uvrstila v uradni spored festivala v Cannesu. Ljubezen je popolni zločin je že četrti film, v katerem sta glavno vlogo zaupala Mathieuju Amalricu.
Kritike
»Ljubezen je popolni zločin se lahko pohvali z izvrstno tehnično izvedbo, odličnimi igralci, pokloni in pomežiki Hitchcocku ter poštenim odmerkom mračnih zasukov in skrivnostnih fatalk.«
Fionnuala Halligan, Screen Daily
»Osvežujoče je videti, kako Amalricova zbegana in kaotična pojava deluje na Chabrolovem oz. Hitchcockovem teritoriju, obarvana z značilnim ekscentričnim pristopom bratov Larrieu. Film hodi po sila prijetni meji med komičnostjo in strogo nadzorovano, počasi stopnjujočo se napetostjo.«
Gavin Smith, Film Comment
»Že mogoče, da ta napeti in elegantni psihološki triler mežika Hitchcocku in Chabrolu, a le v znak priznanja, saj gre konec koncev za tipičen izdelek bratov Larrieu. Izvrstno posneto, srh zbujajočo zgodbo, ki čudovito zimsko pokrajino švicarskih Alp uporabi kot kontrapunkt svojemu mračnemu tonu, poleg tega zaznamuje čudovito oster občutek za morbiden humor, ki zvarek naredi še bolj nepozaben.«
Piers Handling, Mednarodni filmski festival v Torontu
»Ljubezen je popolni zločin se poigrava z različnimi žanri, vključno z romantičnim trilerjem, detektivsko zgodbo, filmom o amneziji in satirično črno komedijo.« Girish Shambu, LOLA »Bratoma Larrieu je uspelo posneti izvirno erotično-literarno kriminalko z domiselno sprevrženim zapletom in prefinjeno mizansceno.«
Marie-Noëlle Tranchant, Le Figaroscope
»Neidentificiran filmski objekt obrne na glavo pravila kriminalnega žanra in postreže z navdušujočo refleksijo o nagonih, ki pretresajo človeško bitje. Vse to v čudnem, z negotovostjo prežetem vzdušju.«
Virgile Dumez, A voir à lire
/…/ sentimentalen, presenetljiv, brezmejno romantičen ter ravno tako temačen kot sončen triler.«
Télérama