Predrag Szilvassy - SZY je bil rojen 1.5. 1967. Poglobljeno se ukvarja s slikarstvom, grafiko, unikatnim in grafičnim oblikovanjem. Svoja dela razume kot poglobljen dialog med simboli, materiali in čustvi, kot medsebojno prežemanje med njimi in sabo. Vedno znova si postavlja nove izzive, ki mu pomagajo iskati nove rešitve, ideje, sporočila.
Ukvarja se še z oblikovanjem poslovnih in protokolarnih daril, ter je na tem področju sodeloval z več kot 120 podjetji in posamezniki. Ideje zanje pa črpa iz svojih slikarskih in grafičnih del ter narave. Zanj je obdarovanje več kot proces, je ritual, vpet v oblike simbolnih izmenjav.
Od leta 2001 do danes je imel 12 samostojnih ter 50 skupinskih razstav. Prejel je tudi več nagrad na ex temporih doma in v tujini kot so Coseano (2007, 2013), Idrija (2008, 2011, 2012), Koper (2012,2013), Postojna (2013), Žetale (2013), Corona (2013), Apriliamarittima (2013), Triecesimo (2013), Logatec (2013) ter simpozijih v Pescari (2008) in Napoliju (2008). Leta 2012 je izdal svojo prvo monografijo nastalih del v obdobju od 2001 do 2012, v kateri so prikazani nastali uporabni predmeti, slike, grafike, projekti grafičnega oblikovanja ter projekti na področju izdelovanja poslovnih daril. Živi in dela na Rakeku.
Razstava bo na ogled od 12. do 31. januarja 2015.
E-mail: szilvassy@siol.net
Gsm: +386-41-378-230
PREDRAG SZILVASSY
V figuralnih kompozicijah Predraga Szilvassyja je glavna protagonistka dogajanja ženska, motivna izbranka, ki predramlja slikarjeva čutenja ter ga vodi v nova miselna soočanja. Po številnih poglobljenih raziskovanjih je z njo prestopil v čas postmodernističnih likovnih prizadevanj, jo zaznamoval z njemu lastno izrazno močjo ter ji zaupal povsem intimno ikonografijo. Njeno zunanjo lepoto, notranjo identiteto in magičnost trenutnega stanja je prelil v govorico likovnega opisovanja in izražanja z obilico vsebinske širine, kot tudi likovne domišljije.
Motivno izbranko je odel v povsem novo (ob)likovno preobleko. Iz nje sicer še vedno veje navdihujoči renesančni esprit, ki je prisoten preko estetike lepega, čutnega, poželjivega in tudi nežnega, podobotvorje pa stremi po povsem drugačni izraznosti. Pojavlja se zanimiva oblikovna redukcija, skozi plamtenje slikarjevih čustev pa se razpira interpretativni lok de-formacij njenega telesa, ki v obliki domiselnih sestavljanj preigravajo različne možne sheme. Figura v življenje vstopa z jasno, tekočo risbo, s suvereno konturo, s katero avtor v grobem sledi proporcem telesa ter se odloča za drzne domišljijske predelave pojavnosti v amorfne okončine, v metaforične, asociativne in simbolne izpeljave, s katerimi si prizadeva za svojstvenost kot tudi za objektivizacijo dinamike. Pri artikulaciji pojavnosti se še posebej posveča izvirni modelaciji glave. Veliko domišljije in zanimanja za gibanje sprosti v upodobitvah njenih rok in nog, saj figuri nikoli ne dovoli, da bi ostala statična.
K svojstvenemu likovno-vizualnemu obujanju telesa prispeva tudi kombinacija pogledov in perspektiv, iluzivnih in aluzivnih ter povsem irealnih umestitev in obravnavanj, kar stopnjuje oblikovna deformiranja in vodi med različna avtorska artikuliranja, razpeta od ploskovnega obravnavanja telesa, ujetega v igro stiliziranih, čutno napetih oblik, pa do voluminozno izdelanih posameznih delov. Izbranka s telesom komunicira z moškim likom ali pa prestopa v spremljajočo kuliso ozadja, kjer lahko sledimo zanimivemu motivnemu prehajanju figure v pokrajino.
Njena čustvena vznesenost, ki prerašča v strast, doživi vrhunec v dialogu z moškim. Čeprav se figuri zlijeta v čudovito celoto, je vsaka izmed njiju še vedno avtonomna in svojstvena, saj z eksplicitno dorečenostjo posameznih detajlov oz. atributov avtor ohranja žensko in moško naravo. Njuni goli telesi nista ne pohujšljivi ne pregrešni, ampak predstavljata trdno vez žensko-moškega principa, uglašen kontrapunkt, ki morda simbolizira tudi prastarša, starozavezno ikonografijo Adama in Eve, saj ene najstarejših upodobitev aktov v zgodovini zahodnoevropske umetnosti pripadajo prav tovrstnim vsebinskim okvirom.
Na slikovnem odru pa se v samostojni obliki pojavlja tudi moški akt, nadvse vitalno preobražen lik, ki na slikovnem polju nedvomno ne bo ostal dolgo osamljen.
Radožive oblike spremlja vse bolj živahen in pisan kolorit. Paleta temelji na primarnih barvnih vrednostih, ki jih avtor žlahtni predvsem z niansiranji. Čokoladnočrna je barva slikovnih podlag, ki sprejema toplo-hladne in svetlo-temne dialoge, dinamične, sugestivne in simbolno pomenljive barvne imenovalce.
Predrag Szilvassy je v tehnološkem in formalno oblikotvornem smislu tradicionalist, vendar je njegova likovna vizualizacija izjemno odprta za nove načine in pristope, za njemu lastne recepture, ki ga vodijo do zanimivih likovnih efektov in mu omogočajo vzpostavitev razgibane slikovne površine. Izrazite strukture in tehnološko različne faze obdelave posameznih nanosov večplastnega slikovnega organizma diktirajo kompozicijski ritem, v barvnih nanosih pa sprožajo dodatne koloristične impulze. Prepoznavna substanca njegovih figuralnih zgodb pa pripada tudi kolažnim aplikacijam, na katerih nastopata črkovna in numerična znakovnost, ki premoreta svojo likovno obliko in enigmatično sporočilnost. Vsekakor pa kolažirani elementi prinašajo neizbrisen pečat civilizacijske pripadnosti.
Na slikah Predraga Szilvassyja biva Eros, izražen skozi motiv ženske ter večnega ljubezenskega dialoga med žensko in moškim. Eros pa ni zreduciran le na priljubljeno ikonografsko usmeritev, temveč je prisoten tudi v izjemnem ustvarjalnem vitalizmu, ki ga vodi na vznemirljivo ustvarjalno potovanje med vedno nova dejanja likovne predstave z intimno in večpomensko izpovednostjo. Avtor z njo uglašuje kotrapunkte med ženskim in moškim svetom, si prizadeva za ritmično ubranost in stremi po njuni medsebojni harmoniji, po uglašenosti barv in oblik, struktur, tekstur in kompozicij, ki njegovi likovni govorici dajejo posebno spevnost.
Anamarija Stibilj Šajn